Desgraciadamente, e sobre todo nas tempadas altas e o aumento de turismo, non é infrecuente ter clientes que pidan o libro de reclamacións para facer unha denuncia ante Consumo polo que consideran abusos ou ilegalidades da carta. Para que isto ocorra, desde Grand Cru Academy dan unha serie de recomendacións que evitarán que isto suceda.
1/ Todos os prezos deben estar perfectamente indicados.
2/ O prezo de todo o que se sirva no negocio (bebidas, comida, extras… todo) debe estar indicado co 10% de IVE incluído.
Non se pode poñer: «Os prezos non inclúen o IVE» e que o cliente teña que facer os cálculos, ou atoparse coa sorpresa dun prezo superior, cando pide a conta.
Os establecementos son libres de cobrar o que queiran polos produtos, pero hai que indicalo na carta.
3/ COIDADO cos pratos fóra de carta que se «cantan» na mesa, de corrido e sen mencionar os prezos. O mellor é escribilos antes do servizo, aínda que sexa a man, e engadilo á carta cos seus prezos, pero de non facelo, hai que indicalos ao ofrecelos de viva voz.
4/ O mesmo co PSM (Prezo Segundo Mercado). Se se usa, debe de ir acompañado do seu importe actualizado.
5/ Indicar claramente cada produto da carta para que non haxa confusións nin ninguén poida denunciar por abuso ou ilegalidade na carta.
Por exemplo:
Ración de xamón. Indicar os gramos e poñer que tipo de xamón é.
Ración de croquetas. Poñer as unidades e de que son.
Ración de (o que sexa): Especificar o produto e indicar os gramos ou as unidades.
Copa de viño branco: Especificar cal.
Copa tinto reserva: Ídem.
6/ PAN. Pódese cobrar a condición de que o cliente consúmao e o hostaleiro teña o seu prezo indicado na carta. (Por iso, é mellor preguntar antes se o van a querer, e non traelo directamente tras a comanda do cliente sen dicir nada).
7/ CAFÉ CON XEO. Se se vai a cobrar máis por un café servido con xeo ten que quedar reflectido na carta.
8/ Pódese cobrar suplemento por servir na terraza, pero debe estar indicado. E non vale con poñer: «Cobrarase un suplemento pola terraza», nin indicar unha porcentaxe. Hai que poñer claramente o prezo final cos dous prezos: en interior e en terraza.
9/ AUGA DA BILLA. A auga da billa NON se pode cobrar. Cobralo (aínda que se indicase na carta) é unha práctica ilegal indicada na Lei 7/2022, do 8 de abril. Se o cliente pídeo, hai que servir auga da billa de maneira gratuíta e non obrigar a consumir auga embotellada.
10/ NON SE PODE COBRAR polos cubertos, vasos, copas ou o mantel, (aínda que se indicase na carta) porque é un elemento fundamental para a realización do servizo. TAMPOUCO SE PODEN DAR NIN COBRAR MEDICAMENTOS, porque é competencia exclusiva de farmacias ou do médico.